Strona główna / Dziecko / Akademia zdrowego rozwoju / Dziecko 1-3 lata

Gdy maluch skończy 24 miesiące, czeka go bilans dwulatka, czyli podsumowanie dotychczasowego rozwoju.

Wakacje to dla dziecka wspaniały czas - spacery, wycieczki i zabawy na plaży to dla maluchów sama radość i zdrowie. Należy jednak pamiętać, że zbyt intensywny kontakt ze słońcem może być przyczyną wielu problemów.

Wielu rodziców bezkrytycznie wprowadza zasady prawidłowego żywienia dorosłych do diety dzieci. Często, takie pożywienie zawiera zbyt dużo przypraw i soli, bądź produktów, które nie powinny być podawane dzieciom w wieku od 1 do 3 lat. Przygotowując zdrową dietę dla dziecka, weź pod uwagę szereg praktycznych wskazówek:

  • Zastanów się czy wybrany przez Ciebie produkt żywnościowy odpowiada wiekowi dziecka i jego zdolności do żucia i  połykania. Orzechy, landrynki czy niewielkie owoce to produkty, którymi można się zachłysnąć, zatem nie podawaj ich 2- czy 3-letnim maluchom.
  • Zadbaj o prawidłową zawartość tłuszczu w diecie dziecka.
  • Nie powinna ona przekraczać 35% wartości energetycznej wszystkich posiłków. Nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w olejach roślinnych (przede wszystkim słonecznikowym, kukurydzianym i w oliwie z oliwek) powinny stanowić około 4-6% diety dziecka. Po drugim roku życia dziecka należy ograniczać ilościowo tłuszcze.
  • By zapewnić optymalne pokrycie zapotrzebowania na składniki odżywcze, urozmaicaj posiłki swojego dziecka. Warto uczyć dzieci spożywania nowych potraw. Skład diety powinien opierać się na dużej ilości warzyw, owoców, produktów zbożowych, chudym mięsie, drobiu, rybach, mleku zawierającym 1,5% tłuszczu, olejach roślinnych z ziaren słonecznika i soi.
  • Nie spełniaj  każdej zachcianki żywnościowej malucha. Podjadanie i picie pomiędzy głównymi posiłkami może prowadzić do kształtowania niewłaściwych nawyków żywieniowych i do przyrostu masy ciała. Wyjątkowo tucząca jest żywność typu ?fast food?: hamburgery, cheeseburgery, pizza oraz chipsy, ciastka, słodycze.
  • Nie stosuj diety wegetariańskiej. Nie zapewnia ona pokrycia wszystkich składników dziecka niezbędnych do prawidłowego rozwoju.
  • Zachęcaj dziecko do aktywności fizycznej. To pierwszy krok do utrzymania prawidłowej wagi Twojego dziecka, dopiero później można ograniczać wartość kaloryczną jego menu.
  • Nie przekarmiaj dziecka. Pamiętaj, że w ciągu pierwszych 12 miesięcy życia noworodek zwiększa swoją masę trzykrotnie, natomiast dwulatek i trzylatek przybiera na wadze 2-3 kg rocznie. Gdy zwalnia się tempo wzrostu, zapotrzebowanie energetyczne i zainteresowanie dziecka jedzeniem maleją. Zaufaj apetytowi dziecka.

Szanowni Klienci,

Z powodu prowadzonych prac technicznych w dniu 26.05.2017 r. w godz. 22:00-24:00 nie będzie dostępny nasz sklep internetowy. Za utrudnienia przepraszamy.

Dear Customers,

Due to technical work conducted on 26th May 2017 at 10 p.m.-12 a.m. our
e-shop will not be available. We apologize for the inconvenience.

SIGNAL IDUNA Polska TU S.A.

x