Strona główna / Kobieta / Żyj zdrowo / Aktywność fizyczna

 

Aktywność fizyczna nie tylko pomaga zapobiegać nadwadze, otyłości, ale także korzystnie wpływa na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Sport jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania chorobom cywilizacyjnym, takim jak nadciśnienie czy cukrzyca. Pamiętaj, że aktywność fizyczna poprawia twój stan zdrowia nawet wtedy, gdy nie tracisz wagi.



Co nam daje aktywność fizyczna?

  • pomaga w utrzymaniu odpowiedniej wagi ciała, redukuje tkankę tłuszczową
  • poprawia ogólne samopoczucie
  • wzmacnia serce i poprawia stan układu krążenia
  • poprawia sprawność fizyczną
  • obniża ciśnienie krwi
  • obniża ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych
  • chroni przed osteoporozą
  • zwiększa ilość masy kostnej
  • wpływa na wzrost cholesterolu HDL (tzw. ?dobry cholesterol?) i  redukuje zawartość w osoczu małych gęstych LDL (tzw. ?zły cholesterol?),
  • zmniejsza  ryzyko cukrzycy
  • zapobiega rozwojowi  depresji i  zmniejsza uczucie niepokoju
  • wpływa korzystnie  na sprawność  i prawidłowe funkcjonowanie umysłu (tj.: zdolność podejmowania decyzji, planowanie, pamięć krótkotrwałą),
  • poprawia jakość snu

Jak ćwiczyć?

  • ćwicz regularnie ? co najmniej 3 razy w tygodniu, a najlepiej codziennie
  • ćwicz dostatecznie długo ? przynajmniej 30 minut w ciągu dnia
  • pamiętaj o rozgrzewce przed treningiem, aby zapobiec kontuzjom
  • dostosuj intensywność ćwiczeń do swoich możliwości
  • jeżeli zaczynasz ćwiczyć, rób to powoli i ostrożnie, stopniowo zwiększaj intensywność wysiłku
  • nigdy nie ćwicz bezpośrednio po posiłku, odczekaj minimum godzinę
  • wybierz sport, który będzie dla ciebie przyjemnością a nie obowiązkiem
  • stosuj różnorodne  ćwiczenia,  żeby  nie stały się nudne i rutynowe
  • ćwicz przy muzyce ? jest to dodatkowa rozrywka
  • ćwicz w ulubionym miejscu: na dworze lub w zamkniętym pomieszczeniu
  • ćwicz w grupie, masz wtedy większą motywację a poza tym razem zawsze weselej

Sprawdź ile kalorii spalasz dzięki Twojej ulubionej aktywności fizycznej?

   Ćwiczenia umiarkowane

   Ćwiczenia energiczne

  • Siedzenie            100 kcal/h
  • Szybki marsz                   350 kcal/h
  • Gotowanie          188 kcal/h
  • Gimnastyka, siatkówka    300 kcal/h
  • Prasowanie         248 kcal/h 
  • Taniec, tenis                     420 kcal/h
  • Odkurzanie         260 kcal/h
  • Koszykówka                   540 kcal/h
  • Spacerowanie     240 kcal/h    
  • Piłka nożna                      600 kcal/h

 

  • Bieg                                660 kcal/h

 

Żyj aktywnie

Ćwiczenia fizyczne poprawiają Twój stan zdrowia i pozwalają Ci dłużej żyć!

  • dużo spaceruj
  • ogranicz oglądanie TV i grę na komputerze do 1 godz. dziennie nie jedz podczas oglądania TV
  • wysiadaj z autobusu wcześniej i przejdź się resztę drogi
  • notuj swoje osiągnięcia ? nowe rekordy są zawsze motywujące
  • spaceruj podczas przerw w pracy, przed snem
  • zachęcaj dzieci do aktywności fizycznej w domu, w szkole, na podwórku
  • organizuj rodzinne przedsięwzięcia sportowe, baw się razem z dziećmi
  • kup psa -  to zmusza do systematycznych spacerów 2 lub 3 razy dziennie



 

Szanowni Klienci,

Z powodu prowadzonych prac technicznych w dniu 26.05.2017 r. w godz. 22:00-24:00 nie będzie dostępny nasz sklep internetowy. Za utrudnienia przepraszamy.

Dear Customers,

Due to technical work conducted on 26th May 2017 at 10 p.m.-12 a.m. our
e-shop will not be available. We apologize for the inconvenience.

SIGNAL IDUNA Polska TU S.A.

x