Strona główna / Mężczyzna / Męskie dolegliwości / Łysienie / Osteoporoza - Profilaktyka

W schorzeniu, jakim jest osteoporoza bardzo ważna jest profilaktyka, szczególnie w przypadku kobiet, u których w rodzinie występowała osteoporoza. Dlatego też należy uzupełniać niedobory żywieniowe, wzbogacić dietę w białko, wapń oraz składniki bogate w witaminę D (znajdziemy ją w rybach oraz mleku). Warto również pamiętać o aktywności fizycznej i dostosować ją do stanu zdrowia.

Profilaktyka dotyczy przede wszystkim osób:

  • które przekroczyły 60 rok życia
  • u których w rodzinie wystąpiły czynniki ryzyka zachorowania na osteoporozę
  • które chorują na przypadłości zaburzające gospodarkę wapniowo-fosforanową
  • które cierpią na przewlekłe choroby układu krążenia i narządu ruchu ograniczające sprawne poruszanie się

Co jeść?

  • Mleko i produkty mleczne - przyswajalność wapnia z mleka i produktów mlecznych jest dostateczna i przewyższa inne produkty spożywcze.
  • Mięso - ilość wapnia zależy od jakości paszy, którą karmione były zwierzęta
  • Jaja, ryby morskie
  • Kapusta, koper, migdały
  • Mleko, margaryna, avocado - źródło witaminy D

Na co uważać?

  • Zmień tryb z siedzącego na aktywny - spaceruj, wybieraj się na wycieczki rowerowe, gimnastykuj się
  • Staraj się utrzymywać prawidłową wagę odpowiednią dla Twojej płci i wieku
  • Ogranicz do minimum takie używki jak: kawa, papierosy, alkohol
  • Unikaj wychodzenia z domu kiedy jest ślisko
  • Unikaj podnoszenia ciężkich rzeczy

Szanowni Klienci,

Z powodu prowadzonych prac technicznych w dniu 26.05.2017 r. w godz. 22:00-24:00 nie będzie dostępny nasz sklep internetowy. Za utrudnienia przepraszamy.

Dear Customers,

Due to technical work conducted on 26th May 2017 at 10 p.m.-12 a.m. our
e-shop will not be available. We apologize for the inconvenience.

SIGNAL IDUNA Polska TU S.A.

x